ראוכברגר ב'שטח נדל"ני': "כסיף זה מעבר להרי החושך, פתרון לא סביר"

אתר קול חי No Comments on ראוכברגר ב'שטח נדל"ני': "כסיף זה מעבר להרי החושך, פתרון לא סביר"

סגן ראש עיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר ב'שטח נדל"ני': "כל קבוצת תושבים או יזם מוזמנים להגיע לעירייה, לשבת עם הדרג המקצועי ולהתחיל לקדם התחדשות עירונית. אני כאן לסייע. יש הרבה התחלות בנייה בירושלים אבל המחירים בהתאם. היום לזוג צעיר קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי לקנות בירושלים"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת תכנון ובניה המקומית בירושלים, וסגן וממלא מקום ראש העיר, אליעזר ראוכברגר שוחח עם אתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב'שטח נדל"ני'. בפתח הריאיון הוא נשאל על הטענות לקשיים מצד העירייה בנושא התחדשות עירונית בשכונת רמות: "בשכונת רמות עד היום לא יצאה לדרך אפילו תוכנית אחת של התחדשות עירונית, מי שרוצה לקדם יוזמה כזו מוזמן. בשכונה שכבר יש בה כמה תוכניות שרצו קדימה כבר יותר קל גם בתוכניות נוספות. התכנית הראשונה תמיד יותר קשה כי לוקח זמן עד שהמערכת מבינה את האתגרים. אנחנו בעד התחדשות עירונית כמובן".

ראוכברגר שב והדגיש: "כל קבוצת תושבים או יזם מוזמנים להגיע לעירייה, לשבת עם הדרג המקצועי ולהתחיל לקדם את זה. אני כאן לסייע. יש הרבה התחלות בנייה בירושלים אבל המחירים בהתאם. היום לזוג צעיר קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי לקנות בירושלים".

לדבריו "ככל שההיצע יגדל ביחס לביקוש, כך לכל הפחות תתמתן עליית המחירים. אנחנו מקדמים את הדברים האלה. אנחנו מקדמים מאות תיקי בנייה בכל חודש. לגבי בתי ספר, אי אפשר לבנות בית ספר בכל פרויקט אבל דואגים שיהיה בית ספר לכל כמה פרויקטים".

הוא התייחס לפרויקט הבניה באזור 'עטרות': "עטרות זה סיפור מורכב של שנים רבות קדימה. גם שם בע"ה זה יקום בסוף ויהיו שם אלפי יחידות דיור לציבור החרדי, אבל זה לטווח הארוך".

ביחס לתוכנית החדשה של משרד השיכון 'דירה בהנחה', אמר ראוכברגר: "גם אם בהגרלה יש הוזלה של כמה מאות אלפי שקלים אבל אם המחירים כל כך גבוהים ויעמדו על 2 מיליון גם אחרי הנחה זה עדיין יקר מאוד. אין ספק שמשבר הדיור הוא המשבר הכלכלי הקשה ביותר והמאיים ביותר על החברה בישראל".

ראוכברגר נשאל לדעתו על הפתרון המוצע לחרדים ב'כסיף' הדרומית: "כסיף זה מעבר להרי החושך. אני חושב שמה שנעשה בקרית גת זה שערורייה. עבדו על זה שנים ופתאום בא מישהו ומוחק את זה. הפתרון מעבר להרי החושך לא ריאלי, לא סביר ולא מתאים".



0 תגובות